رنگ آمیزی نمای چوبی
نوشته شده توسط : rahman sadeghi

درودگر با بهره گیری از تکنیک طناب نسبت به ارائه خدمات رنگ آمیزی نمای چوبی اقدام می کند. این کار با استفاده از رنگ های مخصوص و با کیفیت بسیار بالا، انجام می شود.

استفاده از داربست هم برای اجرای رنگ آمیزی نما امکان پذیر است اما چون در منطقه های شلوغ امکان پیاده سازی داربست کمی مشکل است، راپل بهترین و کم هزینه ترین انتخاب می باشد.

درودگر با به کار گیری نیرو هایی متخصص در 2 زمینه رنگ آمیزی چوب نما به شکل حرفه ای و بهره گیری از طناب راپل با تسلط بالا، با اطمینان خاطر جهت انجام هر نوع پروژه و هر سبک نمای ساختمان آماده به کار است. علاوه بر این که نمونه کار های زیادی در خصوص رنگ آمیزی چوب ترمو در استان تهران و کرج هم داشته است و به جرئت می توان گقت به عنوان یکی از اولین مجموعه های ارائه کننده این خدمات در ایران، خدمت رسان مشتریان محترم خود می باشد.

پیچ رول پلاک نما

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان هم به عنوان اصلی ترین خدمت مجموعه درودگر مطرح است که معرفی آن در این مطلب به شما راخالی از لطف نمی دانستیم:

پیچ کردن انواع سنگ های نمای مثل گرانیت و تراورتن و … با بهره گیری از با تجربه ترین گروه فعال در این زمینه در ایران انجام می شود که هدف آن هم بهبود شرایط نمای ساختمان و حفظ سلامتی ساکنین و عابرین محل است.

این کار با بهره گیری از تکنیک هایی مدرن، بصورتی انجام می شود که کمترین ضعف در زیبایی نما هم به وجود نیاید.

درباره چوب ترموود

چوب ترمو در رنگ های متنوعی برای نمای ساختمان کار می شود که طبیعتا نسبت به ترمیم آن هم باید از همین رنگ ها بهره گرفته شود. نکته مهم در چوب ترموود نقش و نگار ها و خطوطی است که در سطح چوب وجود دارد و ماهیت چوبی بودن خرج کار نما را می رساند.

از این جهت معمولا رنگ های شفاف تر و کم رنگ تری جهت رنگ کاری چوب ترمو استفاده می شود تا تداخلی در جلوه و زیبایی که چوب در نمای ساختمان ایجاد می کند، وجود نداشته باشد.

ویژگی های مثبت چوب ترمو برای استفاده در نما

بطور کلی چوب ترمو یک چوب بسیار با کیفیت و قدرتمند است که انجام پردازش هایی بر روی آن به شرایطی با ثبات و قابل استفاده در سطح نمای ساختمان رسیده است.

چوب ترمو با قرار گرفتن در معرض حرارت و از بین رفتن تمامی میکروب ها و … به حالتی بسیار خالص رسیده است که این خلوص در چوب ترمو موجب شده است که ویژگی های مثبتی از قبیل موارد زیر در آن پدیدار شود:

مقاوم در برابر موریانه و حشرات

چوب ترموود در برابر حمله حشرات موزی، قارچ، موریانه و موارد دیگر در پایدار ترین حالت ممکن قرار دارد و اگر چوب، چوبی استاندارد باشد امکان بروز این اتفاقات در نمای چوبی وجود ندارد.

زیرا همانطور که پیشتر اشاره کردیم، سوزاندن و قرار دادن در حرارت بالا، موجب شده است که موارد مغذی که حشرات در سطح آن به دنبالش می گردند، از بین رفته باشد.

مطالعه بیشتر: رنگ کاری چوب

زیبایی بخشیدن به نمای ساختمان

بهره گیری از چوب در سطح نمای ساختمان باعث می شود که علاوه بر زیبایی و آرامشی که در نگاه اول به ساختمان ایجاد شده است، اصالت و قدرتی هم به ساختمان القا شود که البته این موضوع به علایق ذاتی ما نسبت به چوب و سابقه تاریخی که استفاده از آن در بنا های ما بوده دارد.

از طرفی چوبی که در نما استفاده می شود، می بایست از جهت برخی از موارد زیبایی قابل پسند باشد تا حس آن در نما ایجاد شود؛ چوب ترمو با پردازش هایی که روی آن انجام می شود، به رنگی بسیار جذاب در می آید که امکان ترک برداشتن و یا پوسیدگی در سطح آن هم وجود ندارد و چه چیزی بهتر از این!

نحوه رنگ آمیزی چوب نما

  • رنگ چوب ترموود برای شفافیت و برای اینکه اشعه نور خورشید بعد از مدتی رنگ چوب نما را از بین میبرد کاربرد بسیاری در ترمیم نمای چوبی ترمو دارد.
  • رنگ آمیزی چوب ترموود و رنگ چوب نما با راپل و بدون داربست انجام می شود که شکل و نحوه انجام آن بستگی به رنگو شرایط چوب از نظر جنس و قدمت و اجرای آن در نمای ساختمان دارد.
  • رنگهای بسیاری برای رنگ آمیزی ترمو در بازار عرضه میشود که مقاوم در برابر نور خورشید و آفتاب است.
  • بطور کل و در مجموع مصالحی در رنگکاری نمای چوبی و در خدمات نما باید کار شود، که در مقابل عوامل جوی مقاوم باشد.

جنس چوب نما ترمو

چوب هایی که در نمای ساختمان کارگذاری میشود از جنس کاج و مقاوم در برابر عوامل جوی میباشند.

اما نکته ای که در اینجا مورد بحث قرار میگیرد اینست که باید قبل از کارگذاری در نما آنها رنگ شوند تا از خرابی و پوسیدگی چوب ترموود جلوگیری شود.

رنگ های مخصوص چوب ترموود ضد از بین بردن جنس چوب میباشد و فقط از خراب شدن چوب در مقابل آفتاب اجرا میشود.

لازمه ترمیم نمای چوبی (ترموود)

پس از رنگکاری چوب های نمای ساختمان این نکته مهم است که از روغن مخصوص آن استفاده کرد‌. برای خرید رنگ این نکته بسیار مهم است که رگهای چوب باید پدیدار باشند؛ منظور از پدیدار بودن رگهای چوب اینست که باید مشخص شود چوب در نما کار شده است.

پس از این جهت است که رنگ های روشن برای استفاده در این کار مطلوب تر هستند.

روش اجرای رنگ چوب نما

روش اجرای رنگ چوب نما به این شرح میباشد:

  • برای رنگ کاری سطح نمای چوبی باید حتما خشک خشک باشد.
  • زیرا رنگهای مخصوص چوب بعد از رنگکاری به خورد چوب میرود.
  • و بر عکس اشیای دیگر سطح آن فقط رنگ نمی ماند.
  • معمولا باید دو دست رنگ زده شود و بین آنها حداقل ۲۴ ساعت باید فاصله بی افتد.
  • بهتر است برای رنگ کاری سطح چوب از قلمو استفاده شود.
  • زیرا اجرای با قلمو رنگ را در سطح چوب بهتر پخش میکند.
  • اینکار برای اجرای هر چه بهتر رنگ در سطح چوب میباشد.

رنگ چوب ترموود درودگر

برای رنگ آمیزی چوب نما و کلیه خدمات ترمیم نمای ساختمان از راپل استفاده میشود.

  • و معمولا در خیلی از مواقع امکان بستن داربست نمیباشد.
  • در تمامی خدمات ترمیم و بازسازی نمای چوبی راپل کاربرد بسیاری دارد.
  • لازم به توضیح است که درودگر برای تمامی خدمات خود از داربست و
  • بالابر و غیره استفاده نمیکند و این شرکت فقط با استفاده از طناب کار خود را پیش میبرد.




:: برچسب‌ها: رنگ چوب ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: